söndag 14 maj 2017

Lördagen

Igår förmiddag trotsade jag det begynnande snorflödet och åkte till Mjölby med familjen och ställde ut Selma. Vi kom på plats 4 av 4 så jag blev inte supernöjd men jag visste att domaren skulle tycka att hon var lite för smal. Jag bytte foder för någon månad sedan för det andra gav henne lite sämre päls och har gett henne enligt rekommendationen på påsen men det har tydligen inte räckt. Nu ger jag mer än dubbelt så mycket för att hon ska gå upp vikt så jag får väl försöka mata på och sen byta igen till något lite fetare. Å andra sidan har hon inget emot att äta tre gånger om dagen.

I alla fall, för smal och för ljusa ögon tyckte domaren. Sjukt egentligen vilken subjektiv bedömning det är, en annan domare vid tidigare utställning sa att hon hade passande färg på ögonen... 

Direkt efter utställningen åkte vi och mötte upp svärisarna och Johns bror med blivande fru och käkade lunch. Svärmor fyllde år och blev firad med både lunch, promenad på Omberg (då hade jag däckat i gästrummet men de andra var ute) och middag på kvällen. Jag sov mest igenom eftermiddagen men det var mysigt ändå!


 


 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar