tisdag 23 maj 2017

Öroninflammation

Saga var febrig i helgen men vi tänkte inte så mycket på det utan såg till att hon fick vila mycket och gav henne lite kall fruktpure och lite alvedon så hon kunde sova. Vi tänkte att det säkert skulle gå över av sig själv.  Men igår hade febern fortfarande inte gett med sig och när jag kom hem från jobbet såg jag att det rann något ur örat på henne. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och vi fick en tid på jouren samma kväll. 

Öroninflammation konstaterades och raka vägen till Apoteket på Maxi som har öppet till 22 och hämta ut penicillin som jag petade i henne när vi kom hem. 

Imorse var det en helt ny unge som vaknade. Från att ha varit loj och trött i helgen röjer hon nu för fullt. Hon river ut alla sina grejer och vandrar varv på varv runt soffbordet, hon som inte tagit ett steg på tre dagar.

Tänk vilken sjukvård vi har i Sverige! På tre timmar från det att jag ringde sjukvårdsupplysningen hade Saga fått träffa en läkare (med bara knappt 10 min väntetid i väntrummet!), jag hade hämtat ut medicin och hon fick sin första dos. Och inte en spänn betalade jag för detta! Alltså jag fattar ju att jag betalar genom skatten men jag måste ändå ge en stor eloge till sjukvården och hur de tog hand om mitt barn! 

Öroninflammation stoppar inte smajlet på denna donna:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar