onsdag 10 maj 2017

Sjukling

I söndags var vi på jättefint dop för lilla Stina. Det var en hel drös med ungar där,  flera av Johns vänner fick barn 2016 så det var ett riktigt pådrag med alla småttingar som tultade eller ålade runt. Saga tyckte det var toppen och ålade runt som en galning och försökte hänga på de lite större barnen som redan kunde gå. 


I natt bröt dock världens förkylning ut på Saga så nu är hon inte på topp. Ledsen och febrig och mitt i allt så tror vi att en tand är på g. I förrgår trillade hon ur vår stora säng i sömnen också men det verkar hon inte tagit skada av så när som på ert blåmärke på knät men från och med nu får vi bulla upp med kuddar så hon inte kan trilla ner. En mindre bra vecka helt enkelt.

För egen del har jag haft en bra vecka på jobbet. Det är fullt ös och skitkul. Jag ska rekrytera en tjänst och har idag hållit anställningsintervjuer. Jag har så smått börjat lära mig hur avdelningen funkar och kunna komma med input  i diskussioner. Kul!

När jag kom hem idag stoppade jag ner sjuklingen i vagnen och gick en långpromenad med Selma.

Att hitta balansen mellan jobb och familj har hittills funkat bra. Det är en härlig mix att både få jobba och vara mamma! 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar