onsdag 28 november 2012

Snöpromenad

Fick släpa runt Myran på kvällsrundan. Snö är inte hennes grej. Inte min heller om jag inte befinner mig inomhus eller i en skidbacke.

Träffade några sköna småglin som byggde snögubbe. Älskar ungars sköna och oväntade frågor

Snorig unge (SU): Heeeeeeeeeeej
Jag: Hej hej
SU: Har du en lillebror?
Jag: Öh, nej.
SU (jätteförvånad): Va, är du själv?!
Jag: Ja, jag är själv.
SU (tänker efter med vuxen min): Jaha. Vilken tur för dig att du har en hund.

Japp. Tur för mig att jag har en hund. Bra slutsats där.

Skönaste kommentaren jag fått under en hundpromenad är ungen som bestämt och tydligt förklarade för mig och sina vänner att Myran var en känguru. Jag fattade ingenting. Men såhär i efterhand har jag insett att ungen måste blandat ihop känguru med chihuahua.

Den kopplingen hade inte varit lika svår att begripa eftersom Myran är en liten skit men likheten med en känguru är kanske inte lika stor. Möjligen med en surikat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar