fredag 2 november 2012

Maaaaat

Aptit. Vilka problem den kan ställa till med. Är det inte åt ena hållet så är det åt andra. Den här hösten är den mest effektiva och helt ofrivilliga bantningskur jag varit med om. Det är så tråkigt att laga mat och äta själv!! Då blir det ingenting av det istället. Eller så blir det finn crisp med philadelphiaost.

Men nu har jag bestämt mig för att få lite ordning på det här. Både för mig och Myran. Hennes problem är inte brist på aptit utan att hon inte vill äta hundmat utan istället inväntar människomat in i det sista. Men nu blir det ordning och reda.

Kl 08 äter vi frukost. Myran får 1dl pellets och jag äter fil.

Kl 12 äter vi lunch. Då äter jag mat och Myran slickar tallriken.

Kl 18 äter vi kvällsmat. Då äter jag mat och Myran 1dl pellets.

Ett dygn har vi genomfört med denna strategi. Myran tycker antagligen att iden är värdelös eftersom hon inte får nån god mat men hon får små ostbitar när vi tränar och sedan när hon väl får mat så är hon så hungrig så hon äter och tiger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar