måndag 12 november 2012

Ekande kylskåp

Sitter i pyjamas och mjukisbrallor och skriver på vår projektrapport. Det här med att vara schemalagd endast sex timmar i veckan verkar vara min grej. Det är riktigt gött att bara kliva upp ur sängen, släpa ut Myran på en morgonrunda (som brukar bli ungefär runt huset) och sedan sitta och framför datorn och skriva iförd sköna kläder och raggsockar. Ibland tar jag mig en liten tur till kylskåpet och kollar om det finns något gott.

På tal om kylskåp.

Tyvärr är mitt kylskåp ingen dröm just nu. Det ekar nästintill tomt. Jag har två deciliter mjölk, en burk pesto och två chokladbollar sen i lördags. Chokladbollarna är ju i och för sig ganska trevliga. Men jag borde verkligen handla. Men jag är ju inte sugen på något så det finns ingen inspiration.

Igår när jag åt en macka till kvällsmat fick jag rejält ont i magen. När jag kollade på påsen med bröd gick det ut den 29 oktober. När jag kollade på smöret gick det ut den 5 november. Osten hade jag redan sanerat från en vit mögelfläck i förrgår. Inte konstigt att jag fick ont i magen. Så idag är mitt kylskåp verkligen helt tomt...

Fan vad tragiskt det låter. Men det är inte så illa. Jag har ju frysen full med sparris och det mina vänner, det kan man leva länge på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar