tisdag 20 november 2012

Nackar, lampor, och ljusstakar

Dagarna bara springer iväg. Igår var jag hos Palle och knäckte nacken (skrek i högan sky, han fick säga åt mig på skarpen att vara tyst för att jag skrämde de andra kunderna) på förmiddagen och raggade exjobb på eftermiddagen. Min jävla skrivare la ju av förra veckan så jag passade på att skriva ut det jag behövde på mammas och pappas skrivare när jag ändå var hemma. Så nu kan jag inte skylla på att jag inte har några uppgifter så jag kan komma undan pluggandet längre.

På kvällen stack jag tillbaka till Linköping. Stannade till på Tornby och handlade mat (!!) och en lampskärm till min nya lampfot jag fyndade hos mormor. Det var lättare sagt än gjort. Hur många varianter på lampskärmar finns det. Svar: för många. Naturligtvis var den bästa den överlägset dyraste men vafan, det är ju ändå mormors gamla lampa och lite värdighet ska den väl ha kvar och inte bli påtvingad någon skitskärm. Och en fin röd led-lampa (som jag blev pålurad av expediten - skitdyr!) som ska ge ett sånt där varmt fint ljus fick den också. Jag kände mig, trots den något höga utgiften, nöjd och åkte hem och försökte stoppa in sladden i väggen. Det är inte lätt att stoppa in en ojordad stickpropp i ett jordat eluttag. Så nu har jag en skarvsladd liggandes över halva lägenheten till ett ojordad uttag i vardagsrummet. Men i övrigt blev det skitbra!

Passade på att köpa mig en ny adventsljusstake när jag ändå var på lamp-affären. Jag har redan ställt den i fönstret men jag har inte vågat tända den, folk har så mycket åsikter om när man får julpynta och folk har ju blivit mördade för mindre... Jag avvaktar tändandet tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar