torsdag 31 oktober 2019

Lövkrattardag

Igår hade tydligen pensionärerna på vår grusväg lövkrattardag upptäckte jag när jag var ute och gick med Selma och Julle åkte barnvagn. Eller tja, två gubbar var ute i sina trädgårdar och krattade. Men vi är inte så många här på landet så om två personer krattar löv samtidigt kan det nog ändå klassas som lövkrattardag. 

Jag vill ju inte vara sämre så jag tänkte ta tag i saken och kratta upp våra löv jag med. Jag studerade pensionärernas teknik och istället för högar gjorde de liksom långa strängar och så hade de någon form av insats till skottkärran så den fick högre väggar och kunde frakta mer löv. Tyvärr hade jag ingen sådan men efter ca en miljard turer till komposten så hade jag minsann fått bort allt. Vår gamla ek är fin, men jisses vad löv den har. 

Passade på att sätta Julle i lövhögen så hon fick leka lite. Och så tog jag några fina höstbilder. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar