onsdag 30 oktober 2019

Beställa på nätet

Det är 2019 och jag inser att jag borde bli mer digital i mitt handlande. Men jag gillar liksom inte att beställa grejer på nätet. Jag vill se, prova, klämma och känna själv innan jag köper något. Och jag HATAR att returnera grejer. Det känns så sjukt jobbigt. Därför köper jag i stort sett aldrig något online.

Men nu har jag minsann steppat upp och börjat handla maten på nätet. Och det var det bästa jag gjort! Så skönt att sitta hemma och klicka i, åka till affären, slippa gå in, bara öppna bagageluckan så ställer de i kassarna åt dig. Suveränt. Kräver något mer planering för det är lättare att glömma något när man liksom inte går förbi det men oavsett är det värt tusen gånger om att bara gå in och köpa en apelsinjuice i snabbkassan än stå i kö med en full kundvagn. Så från och med nu kör vi bara matinköpen via nätet.

När jag ändå var på hugget och nätshoppade så passade jag på att handla på Åhléns förra helgen när de hade 20%. En lampfot med skärm.



Jag vete tusan alltså. Snacka om misslyckad leverans. Vem vill ha en sned lampfot, inte så lite sned heller, som en jävla banan. Så nu måste jag reklamera och krångla... Blä.

Nä, lampfötter får jag nog fortsätta shoppa i fysisk butik framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar