torsdag 17 oktober 2019

Alla dagar är bra utom dom dåliga

Idag var en riktig skitdag. I alla fall fram till klockan tre. 

Jag hade oflyt med allt redan från morgonen. Trött var jag också för Jullan hade ammat tre gånger i natt och det är jag inte van vid längre utan har varit bortskämd med rätt bra sömn ett tag. 

Efter lunch bestämde jag mig för att ta mig i kragen och åka in till stan och göra några ärenden. Jag hade tajmat exakt så Jullan skulle kunna sova efter maten. När jag lyfte över henne från bilstolen ner i vagnen på stan vaknade hon till men hon brukar snabbt somna om. Jag hann precis gå in i första butiken när jag möter en bekant som jag stannade och pratade lite med. Jag försökte fortsätta rulla med vagnen men Jullan vaknade till lite däri och när sedan personen blir nyfiken och vill kika på Julia och böjer sig ner över vagnen får Jullan PANIK. Hon blev så rädd. Det gick inte att få tyst på henne. Jag försökte med allt och vyssjade och la ner i vagnen och gick omkring men icke. Hon tystnade inte förens jag gått tillbaka till bilen och packat in ungen i bilen och kört ut ur parkeringshuset. 

Jahopp, så blev det med en turen i stan.
Men vid tre kom mormorn och morfarn som hade hämtat Saga och då gjorde vi våfflor och Jullan fick sova 1.5 och sedan var vi båda på bättre humör igen.

Nu har tjejerna somnat och jag ska kolla på nåt på tv i väntan på att John kommer hem från kvällens LHC-match. 

Såhär glad kan man bli när man fått sova middag.
Nu är första tanden riktigt, riktigt nära och hon dregglar lika mycket som Selma just nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar