söndag 13 oktober 2019

Kompishelg

Vilken härlig helg vi har haft med våra vänner (sånär som på några små-världskrig när John gick mig på nerverna när jag var trött och hungrig men det behöver vi inte fokusera på)!

I fredags kom Phille och Emma och familjen Wängestam över på tacos. Spontant, bestämdes en timma innan och resulterade i en kanontrevlig kväll. Barnen lekte och åt popcorn och vi drack vin och pratade skit innan alla åkte hem kl 21 och vi somnande som slagna allihopa. 



I lördags inledde jag och Selma dagen med en långpromenad och sedan var vi bjudna på brunch hemma hos familjen Schöld i sitt sprillans nya hus som de byggt själva! SÅ fint.

Vi hängde där ett par timmar och sedan åkte vi till vidingsjö motionscentral där det anordnades en ”rosa hundpromenad” av kennelklubben till förmån för bröstcancerfonden. Så Selma och 299 andra hundar var med och gick en 2.5km slinga i spåret och jag och Ellinor lämnade killarna och barnen i lekparken och kunde gå och prata hela vägen. Ostörd promenad var väl kanske en överdrift med tanke på alla hundar, när Selma hade 6 ljudligt grymtande mopsar precis bakom sig fick vi pinna på lite för då blev hon lite stirrig men annars skötte hon sig utmärkt hela tiden.








Vi blev kvar i lekparken flera timmar och njöt av solen och korv med bröd innan vi behövde åka hem för att ta emot vår nästa lilla gäst, Agnes som skulle sova över hos oss första gången för Niklas och Carro skulle på fest.

Så roligt de hade tjejerna. De lekte och fick popcorn i soffan, badade bubbelbad och jag förberedde mig på en jobbig nattning (hur får man två barn att somna samtidigt i samma rum utan att störa varandra) men det gick hur bra som helst! De bara gosade ner sig på sina kuddar och blev knäpptysta och jag satt på en kudde i ett hörn och väntade till de somnade på 15 minuter. Sagas bästa läggning på länge! 




Idag har vi förberett för vintern och tagit in alla utemöbler. Jag och saga sov lunch ihop (hon och Agnes hade röjt sedan kl 6 på morgonen fram till hon åkte kl 10 så det behövdes)  och på eftermiddagen var Saga på sim Bamsegympa.

En fin helg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar