torsdag 8 november 2018

Erkännande

Jag har gjort en fuling. Jag har liksom lurat Saga. Sagt något som inte är helt sant. 

Fram tills för en vecka sedan åt hon välling varje natt. Ofta två flaskor, en vid 24 och en vid 04. Det var ett jädra spring och hon låg där inne i sin säng och skickade ut vällingbeställningar högre och högre tills vi kom springande men flaskan.

Tillslut blev jag så trött efter drygt två års nattmatande så jag och John kom överens om att det var läge för en vit lögn. Så förra veckan informerade vi henne om att tyvärr så vad vällingen slut. Ja, den var till och med slut i affären och det gick inte att köpa välling mer. Tyvärr. De första nätterna var hon lite gnällig men när hon ville ha välling mitt i natten förklarade vi igen att den är slut både hemma och i affären och då köpte hon det. Sedan dess så vaknar hon ibland mitt i natten och vill komma in till oss men hon har sovit hela nätter också. Något mer snack om välling har det inte varit. 

På kvällarna innan läggdags så har hon fått havregrynsgröt med mjölk och det har funkat fint. Ikväll var jag dock så trött så när hon bad om gröt så gjorde jag en fuling igen. Jag frågade om vi skulle vara busiga och äta gröten på flaska istället för i skål. Och det var hon ju givetvis med på så hon fick sin ”gröt på flaska” (dvs helt vanlig välling) och var mycket nöjd med detta.  




Nu återstår att se om det blir krig och ”gröt på flaska” i natt eller om hon helt enkelt finner sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar