måndag 12 november 2018

Det blev kalas

Efter lite lirkande med sur gravid fru så hade John lyckats få både mig och övriga familjen på bra humör lagom tills gästerna kom. Allt gick förvånansvärt smidigt och alla inspekterade vår utbyggnad och åt smörgåstårta och tårta så det stod härliga till. Saga åt två bitar Budapest-längd och blev så sockerspeedsd att det knappt gick att få henne att sitta still, för att inte tala om nattningen när alla gått! Ett lyckat kalas, trots barnkalasdukning. 

Men min foglossning var inte nådig efter denna helg. Jag stapplade i säng och kunde inte sova så bra då det visade sig vara helt omöjligt att hitta en skön ställning. 
Helt plötsligt fick jag även näsblod och fick kuta upp och styra med det. Det här med att vara gravid är inte supercharmigt direkt men varje gång lilla J kickar så inser jag förstås att det är värt det.

Idag har jag jobbat, hämtat Saga på föris, lagat mat och nu sitter jag och väntar på en timmas välförtjänt gravidmassage. Ska bli SÅ skönt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar