söndag 18 november 2018

Det går inte så bra just nu

Det gick så himla bra ett tag. Allt flöt liksom på och bygget blev klart och alla var friska och glada. 

Så kom bakslaget. I torsdagskväll premiäranvände jag nya tvättmaskinen och torktumlaren. Det gick väl inte toppenbra precis. Konstruktionen vad för dålig så vid centrifugeringen hoppade hela maskinerna ut ur hyllan och landade såhär. För att få stopp på den hoppande tvättmaskinen slog jag av säkringen i panik och sedan satt vi här i chock i mörkret, jag Saga och Selma medan pappan fick åka hem till oss för att reda upp krisen. Som tur var så hade det mesta gått bra. Ingen blev skadad, maskinerna och golvet höll. Det enda som tog stryk var luckan på tvättmaskinen men det kunde man beställa en ny som reservdel. I fredags var byggarna här och byggde om konstruktionen så att det inte ska kunna hända igen och igår provtvättade vi och allt verkade funka. Slutet gott...




Närå. Istället har mina bihålor pajjat totalt, jag blöder näsblod och det i kombination med foglossning som håller mig vaken om nätterna gör mig totalt däckad. Jag gjorde en satsning i lördags morse med att baka lussebullar med Saga men efter det har det gått utför och jag har mest legat och surat. Imorse skulle jag trotsa höfterna och gick 2 km med Selma. Normalt tar det 20 min, idag tog det mig en timma för att höfterna inte vill som jag vill så jag måste gå myrsteg och stanna hela tiden. Sjukgymnasten jag träffade i fredags sa visserligen att jag inte skulle gå promenader. Vad ska jag göra då? Ligga still i 97 dagar till, då kommer jag att krevera. 

Nu på kvällen har jag känt mig extra sliten och svettats och tro fasen att jag inte har fått feber nu också. 

Och halsbrännan från helvetet har jag också. Den blir värre av lussebullar. Men nåt gott ska man väl ha här i livet så nu ska jag hämta en bulle, ställa en kopp mjölk på magen och kolla på nåt på tv. Pappan och Saga har jag skickat iväg på eftermiddagen för att de skulle slippa mitt sura tryne så de har varit hos farmorn och farfarn. 

Slut på klagomuren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar