måndag 5 november 2018

Barnmorskebesök

Imorse var det dags för andra barnmorskebesöket. Vi pratade om foglossning och det var tydligen så pass vanligt att de hade en sjukgymnast som man kunde få träffa i grupp och få en genomgång och tips på hur man ska tänka för att inte behöva ha så ont. Jag tar tacksamt emot alla tips just nu för värken är inte att leka med. Jag går som om jag hade en shetlandsponny mellan benen och när jag sitter pekar knäna åt varsitt håll. Nu har jag googlat fram att man ska röra sig som om man hade en pennkjol på sig, dvs ihop med knäna. Det GÅR bara inte. Mina knän är typ osams och vill inte alls mötas utan gör allt för att vara så långt ifrån varandra som möjligt och när jag pressar ihop dem stramar det som tusan i låren och ljumskarna. 

Lilla J i magen mådde i alla fall bra men blev ilsk och kickade mot apparaten som lyssnar av hjärtljud. Alla värden såg fina ut och barnmorskan tyckte min nya jacka var snygg så allt som allt var besöket mycket lyckat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar