onsdag 31 oktober 2018

Bad-kaos

Häromdagen lyxade jag och John till det med att ta ett bad ihop efter Saga somnat. Tända ljus och varmbad - så mysigt. 

Tre minuter in i badet börjar Teo skälla, det är mer vakt i honom än i Selma och han larmar alltid när någon kommer, men vi väntade inget ju besök. Jag blev lite nojig för han gav sig inte så det stod säkert någon utanför ytterdörren. John lugnade mig med att det säkert var en grannunge som skulle sälja jultidningar som säkert skulle gå snart och att vi lugnt kunde ligga kvar. Teo fortsatte skälla och då börjar Johns mobil ringa. Till slut masar sig John upp och kollar vem det är och då blir det en jädra fart. Tydligen har han bett en kollega komma förbi med några papper för påskrift mellan 19-19.30. Det har han naturligtvis helt förträngt och dyngblöt men en handduk runt midjan, två vilda hundar i hallen varav en skäller öronbedövande och en gallskrikande unge i sängen som vaknat av kaoset sliter han upp dörren för att bjuda in den där stackarn i hallen skriva på det där papperet. 

Jag fick också kasta mig upp för att trösta Saga och då upptäckte hon att jag var blöt och krävde att få kolla i badrummet och när hon såg att vid badat tittade hon anklagande på mig och hävdade att hon minsann också skulle bada och började slita av sig pyjamasen. När hon istället tvingades gå och lägga sig blev det vilda protester och mycket lirkande.

När John väl kom tillbaka hade jag tänt alla lampor, blåst ut ljusen och tappat ur badet. Det var den myskvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar