måndag 1 oktober 2018

Duktig hund!

Idag på kvällen gick vi ett rörligt viltspårsprov med vår granne Håkan som domare. Selma visade sin talang i våras när vi helt otippat kom tvåa efter regerande SM-mästaren på ett Viltspårsprov i Vånga. 

Jag fick såklart mersmak och Selma tyckte det var så kul så jag anmälde till en tävling senare i somras men den lyckades krocka med vår Skåne-resa så jag fick avanmäla mig. På den tävlingen hade jag fått veta att Håkan skulle döma så när vi sågs för några veckor sedan så erbjöd han sig döma ert rörligt prov åt mig. Perfekt att kunna utgå hemifrån i skogen precis i närheten och få gå ett riktigt proffsigt lagt spår! 

Och vilket spår sedan! Selma fick jobba riktigt hårt i 38 minuter. Jag trodde vi var ute och cyklade flera gånger i alla snår och över diken men hon hade stenkoll. När skottet small av i slutet blev hon till sig av glädje och flög fram för att äntligen få hitta klöven. 

Högsta betyg och en trött hund är prefekt avslut på en måndagkväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar