tisdag 30 oktober 2018

Vilding

Ikväll är hon vild därinne i magen. Snurrar och kickar och lever rövare. Vi är så nyfikna på vem hon är. 

Varken jag eller John har riktigt fattat vilken liten bebis vi ska få. Vi har liksom glömt hur liten Saga var när hon kom. Jag är inställd på att föda ut typ en ettåring som kryper runt och äter sand. En 3.5 kg liten degklump som ska amma känns så himla konstigt. 

Och hur länge de är sådär små. Såg en mamma på förskolan till en av Sagas kompisar som fick ett lillasyskon i somras och den bebisen var ju fortfarande pytteliten. Då är den ändå tre månader. Då kunde Saga väl sitta och käka majs väl? Eller var det vid nio månader kanske? Så fort man glömmer. 

Just det, i början måste man ju dela majsen så att de inte sätter i halsen. Det måste jag komma ihåg.
Jag har ju förresten sålt in till Saga att hon ska få en lillayster som hon kan leka med dockor med. Nu inser jag att det kanske inte kommer ske på en gång utan dröja ett bra tag. Måste kanske tala om det för Saga så hon inte blir besviken. 

Så himla små de är när de är nykläckta! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar