torsdag 18 oktober 2018

Ekorrhjulet

Jobb, förskola, vardagspussel och utbyggnad av huset upptar det mesta av vår tid just nu. Det låter kanske trist men vår vardag funkar riktigt bra just nu och är rolig och i balans.

Saga älskar sin förskola. Igår var vi på föräldramöte, fick se filmer på barnen och se lite vad de pysslade med på dagarna. Tydligen är det väldigt populärt att leka hund och katt i Sagas grupp just nu. Personalen hade fixat en bäddad hundkorg av en gammal kartong och gjort så fint. Jag frågade om de ville ha mer lek-material och de önskade då försiktigt en hundmatskål. Det är ju ingen bristvara hemma hos oss så idag fick Saga med sig två små matskålar som varit Myrans som de kan komplettera sin hund-hörna med! 

Mitt och Johns jobb flyter på fint. Vi pusslar med hämtningar och lämningar och får det att funka med Johns arbetsdagar i Stockholm någon dag i veckan. Jag har börjat planera in en dag i veckan (om det passar) för att jobba hemifrån och det har visat sig vara väl värt, både för att spara pendlingstid men också för att jag blir extremt effektiv dessa dagar. Jag fyller på en To-do list under veckan med allt som jag kan göra effektivare hemifrån och så kan jag släppa det just då och veta att det blir gjort den dag jag jobbar hemma och då i dubbel hastighet. Värd investering för hälsan och jag är tacksam över att mitt jobb är så flexibelt, attmin chef är superbra och min grupp funkar klockrent och har inga problem att sköta ruljansen med sin chef på distans. 

Sedan har vi kanske också fått lite flyt i livspusslet med mat, hämtningar och lämningar. Vi kör vår meny varje vecka som vi handlar till på söndagar. Vi har till och med en vab-plan klar om det skulle behövas. Nu har Saga (peppar peppar!) inte varit ens så mycket som förkyld sedan juni (!!!) så det har inte behövts. Pro-prebiotikan vi kör både hon och jag tillsammans med omega3 i ”godis”-form till henne och kapslar till mig kanske är till hjälp ändå. 


i lördags var jag i Sthlm och grattade Tove som fyllt år. Vi h´var fem tjejer (varav 4 var på smällen) som brunchade på Strand. Fantastisk buffé och vi cirkulerade som hökar kring det välfyllda dessert-bordet. 





Uppdatering om utbyggnad får komma i ett separat inlägg - men jag kan säga så mycket som att det blir svinbra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar