måndag 9 oktober 2017

Ledarskapskurs

Förra veckan gick i rekordfart.

Saga började på föris på riktigt. En och en halv timma på måndagsmorgon var hon där innan de ringde och meddelade att hon hade feber och att hon behövde åka hem. Typiskt. Inte den bästa veckan att vabba eftersom jag skulle på ledarskapskurs i Stockholm tisdag till fredag.

Men vi fick tag på mamma och pappa som körde akututryckning och hjälpte till. Så Saga fick sova hos dem måndagkvällen och sedan vara där och vila upp sig (och äta våfflor) hela tisdagen. På onsdagen fick hon gå på föris halva dagen innan mormors och morfarn återigen hjälpte till och hämtade henne och var barnvakt på kvällen så John kunde gå på föräldramötet på kvällen.


Jag kände mig som världens mest curlade mamma som fick åka på ledarskapskus, sova långa nätter i skön säng och sedan äta hotellfrukost - rena drömmen. Ledarskapskursen var dessutom över all förväntan. Jag trodde att den skulle vara som en vanlig ledarskapskurs men tack vare att kursinstruktören också var psykolog så fick utbildningen ett gelt annat perspektiv, superintressant!

Kvällarna i Stockholm var toppen, första natten somnade jag kl 19.30 och sov till 07.30. Trött småbarnsmorsa. Andra kvällen gick jag och en kollega från Siemens ut och drack ett glas vin på Sturehof och på torsdagen träffade jag Magdalena över en middag på Milles på Standvägen. Vilken lyx! Riktigt god mat och gott sällskap.



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar