måndag 9 oktober 2017

Helg

Förra helgen blev det både lite svampplock och fika (hittade ingen svamp men mycket fika!) med Emma och hennes kids och hundarna och jag la även ett rejält viltspår till Selma. Jag missbedömde avståndet kraftigt på Selmas spår så det som borde vara 600 meter blev dubbelt så långt med flera svåra vinklar. Spåret tog mig 40 minuter att lägga och när jag släppte på Selma så gick hon det på 8 minuter och verkade inte reflektera över svåra viklar med återgångar och bloduppehåll. Duktig vovve!

Saga tröttnade på att leta svamp och la sig i mossan och spanade på trädtopparna när vi var ute. Men när det vankades ute-fika blev hon mer aktiv. Matglad är hon i alla fall!



Denna helg blev det inte lika mycket utevistelse. Vi var ute i trädgården en sväng i söndags och lekte med Sigrid och Danne som var här. I övrigt blev det mest innepyssel och ett besök av Phille som kom för att hänga en stund med sin guddotter. Saga har inte varit ett så stort fan av Phille innan, de ses så sällan men i helgen fattade hon ordenligt tycke för honom och satt och flirtade med sina små ögon och tandlösa leende. 

Det blev visst besök av båda gudföräldrarna den här helgen för i fredags var Stenen och Anton barnvakt. Det hade kört ihop sig så John behövde åka kl 17 och jag inte hemma förens 19 så det var perfekt att få hjälp ett par timmar. Stenen och Saga har klaffat från första stund så det är inga problem att lämna henne utan Saga verkar tycka att det är toppen. Som extra bonus kom jag då hem till en färdiglagad tacomiddag i mitt eget hem. Mycket uppskattat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar