tisdag 10 oktober 2017

Vilken dag

Vaknade kl 05 superpigg efter 7,5h ostörd sömn. Vi sover varannan natt i gästrummet nu när Saga är i en fas där hon sover sämre på natten och vill gärna ligga nära någon av oss och sparkas och snurrar konstant. Gissar på en utvecklingsfas för hon lär sig massor och hon äter som en häst! Igår åt hon tre älgfärsbiffar till kvällsmat. Jag och John åt också tre var så det var inte så lite precis.

I natt var det min tur att sova i gästrummet och när jag ändå vakande så pigg så stack jag till jobbet och var på plats 06.05. Resulterade i en sjukt produktiv dag som gick i ett utan lunchrast (lunchen åt jag i farten på ett möte, utan lunch blir jag ett monster så det undviker jag helst) innan jag åkte hem 17.30. Hemma var energin inte slut så efter att ha repat lite låtar med John och dansat med Saga och sedan nattat henne, så stack jag ut och sprang tre kilometer. Kolsvart men hade pannlampa och reflexväst på både mig och hund. Reflexväst alltså. Pannlampa hade bara jag, Selma har ingen men det kanske vore nåt! 

Nu kan jag sova gott i natt. 
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar