måndag 20 februari 2017

Vilken helg!

Jag har haft den roligaste helgen på länge.

I fredags hade vi en toppendag då gudmor Stenen var med på babysimmet och sedan duschade vi och klädde på Saga och satte henne i babyskyddet som jag tagit med in och så fick hon sitta och titta på oss när vi badade bubbelpool.

På kvällen var Stenen och Anton barnvakt hemma hos oss och jag och John fick en kväll på tu man hand. Vi käkade på Malt och Humle, drack vin och sedan gick vi på bio. Det var så mysigt att bara få vara själva och vi hade så mycket att prata om och hade så trevligt så vi höll på att missa bion. Jag var så uppslukad av vår konversation på restaurangen att när John helt plötsligt la in en kommentar om Saga mitt under något annat samtalsämne så tittade jag förvånat på honom och frågade vem Saga var? Det är bra betyg på både dejt och barnvakt när man nästan glömmer att man har ett barn för en liten stund. Hemma hade det gått jättebra och Saga verkade ytterst förnöjd och hade ätit bra och dessutom levererat två feta bajsblöjor som de stackars gudföräldrarna som aldrig bytt en blöja fått ta itu med.


lördags kom Tove hit på besök. Det var länge sedan vi sågs nu och vi hade massor att catcha up och på kvällen mötte vi upp Stenen (John var hemma med Saga) och drack drinkar och käkade tapas och gick på krogen. Det var nog mer än ett år sedan jag drack mer än två glas vin på en kväll och ännu längre sedan jag gick ut på krogen så jag hade laddat länge för denna kvällen. Vi hade så kul. Alltså SÅ kul. Jag kan inte minnas när jag skrattade så mycket sist. De andra gästerna på restaurangen måste ha hatat oss för ett tag låg vi dubbelvikta och skrek av skratt. På krogen dansade vi loss ordentligt och jag hade sagt till John att hämta oss halv två men att vi troligtvis skulle ringa tidigare men vi hade så roligt så vi höll på att aldrig vilja åka hem.



Den här helgen kommer jag kunna leva på länge! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar