tisdag 31 januari 2017

Fyra generationer

I fredags hade vi späckat schema. Först var vi och hälsade på Johns morfar. Vad blir han till Saga? Gammelfar-mor-far? Saga tyckte som vanligt att det var spännande med nya personer och stirrade med fast blick på honom från att vi kom tills vi åkte. 


Sedan åkte vi till Johns farmor som hade 85 års kalas. Hon borde väl då bli Sagas gammelfarmor? Vi snackade lite med släkten och åt clementiner och tårta innan vi åkte vidare.

Raka vägen från ett födelsedagskalas till ett annat då Stenen fyllde 29 och vi var hembjudna på henne och Anton på middag. Kl 23 var jag så trött av alla kalas så då åkte vi hem. Då hade vi haft en trevlig kväll med paret Jonzen och hunnit avverka diverse samtalsämnen i vanlig ordning. Vi skrattar en del åt Stenen och Johns likheter (till exempel att de nästan alltid beställer hamburgare oavsett på vilken resturang de äter) och åt mina och Antons likheter. Denna gång pratade vi om hur många gånger man kan dubbelkolla saker innan man åker hemifrån. Anton drar i garageporten sjutton gånger och jag kollar alltid spisen minst fem. John och Stenen bara åker. Man får vara glad om husnycklarna inte hänger kvar i ytterdörrn liksom. Men Anton avslöjade att han alltid kontrollräknar sina kort i plånboken innan han åker. Jag dubbelkollar visserligen alltid att jag har plånboken med mig men kollar aldrig i och det är ju otroligt dumt. Vilken tur att han tipsade mig om det. Det vore ju för snopet om jag har glömt ett kreditkort hemma när jag ska betala något. Sannolikheten att alla fem kreditkort skulle vara på rymmen samtidigt är kanske inte jättestor. Men ändå, absolut värt att kontrollräkna. 

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar