söndag 22 januari 2017

Ofrivillig städning

Idag har Saga för första gången vält ut Selmas vattenskål. Gissar att det kommer bli många fler gånger innan hon har tillräckligt mycket vett för att begripa att det är en dålig idé. Nu har jag moppat hela golvet som var nystädat i förrgår.. 

Idag satt hon i sin bil (lära-gå-stol) och vandrade på egen hand ut i köket och körde rakt in vattenskålen som välte. Jag märkte inget för jag höll på och kammade Selma men reagerade på att det blev så tyst och fann då ungen mitt i en gigantisk vattenpöl med dyngsura strumpor och ett stort nöjt leende. 

Den där stolen har verkligen fått fart på henne och hon springer numera runt på nedervåningen. Än så länge har hon så korta armar så hon kommer inte åt nåt men hon krockar ju med allt så vi får inte ha saker framme som kan välta ner på henne. Hon har lärt sig vad kom betyder så är jag i köket och ropar kom så kommer både hon och Selma knatande i full fart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar