torsdag 26 januari 2017

Fem och en halv månad

Var tar tiden vägen?

Veckorna och månaderna bara flyger förbi. Vi har så mycket för oss hela tiden att tiden liksom går av bara farten. Snart är liksom januari slut. Vad hände. Det var ju nyss jul?

Nu har "vårterminen" dragit igång och på måndagarna går vi på babysång och på tisdagarna simmar vi. Det är egentligen det enda vi har bokat när veckan börjar men det fylls snabbt på. Igår var mamma och pappa här och vi gick på stan en sväng och på kvällen hälsade vi på våra kompisar Niklas och Anna och deras 2 månaders dotter Stina på kvällen. Tänk att Saga var så liten nyss? Vad snabbt man glömmer och anpassar sig till deras nya utvecklingssteg hela tiden! Idag ska jag och Saga åka och fika hos min mammakompis Jennie och hennes dotter Molly som är lika gammal som Saga. Imorgon är det fredag och Stenen fyller år på lördag så vi ska fira henne imorgon och sen helt plötsligt är det helg igen.

Förra veckan jobbade jag två dagar. Jag gick en projektledningskurs tillsammans med min avdelning och Saga fick vara hos mormor och morfar under tiden. Det var riktigt skönt att få komma igång och använda hjärnan lite igen. Jag var en såndär jobbig kursdeltagare som satt längst fram och ställde frågor precis hela tiden men man blir lite understimulerad av att vara mammaledig även om det såklart är fantastiskt roligt det med.

Vad händer annars? Jag tränar Saga på att snacka och läser mycket för henne och sjunger sånger. Hon tycker mycket om både böcker och musik men hon ylar mest och har inte riktigt kommit på att man kan använda rösten till annat än dinoraurievrål. Hon kan  i och för sig väsa lite också. Vi tränar mycket på hur djuren låter men det som är allra roligast är när Selma morrar när vi leker. Och när Selma sitter på kommando. Då skrattar Saga så hon kiknar.

Nyaste upptäckten var igår när hon körde runt i sin bil och helt plötsligt hamnade framför hallspegeln och hittade en kompis. Där stod hon länge och vrålade och väste och bankade på spegeldörren.

Jag som hade lovat mig själv innan jag fick barn att jag aldrig någonsin skulle ha hårband på min unge men så bra gick det med det. Hon skulle ju inte ha rosa kläder heller. Nu har hon 80% av garderoben i rosa.. Man måste ju få ändra sig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar