lördag 14 januari 2017

Jägare!

Nu är jag dokumenterad jägare både på pappret och på armen. 

Idag gjorde vi proven för vår jägarexamen och vi fick godkänt! Jag är sjukt stolt. Mycket stoltare än jag trodde att jag skulle bli för det var faktiskt inte helt enkelt. Det har varit en toppendag! Några småfel på teorin bara och en riktigt lyckad uppskjutning. Sex träff på raken på lerduvorna, fina träffar med hagel på springande rådjur och bra poäng på sittande och med stöd med studsaren på tavla. På stillastående älg från stående var jag till och med bättre än John och satte tre av fyra i bullseye. 
Den springande älgen satte dock ordentliga käppar i hjulet för mig men efter ett antal försök fick jag in snitsen och levererade två godkända serier. 

På pappret;

På armen (skaplig rekyl i hagelbössan!!)

Nöjd tjej efter bra träff:

Sittande med stöd:

Årets var muppar på Coop i Norrköping idag då vi hade glömt passfoton alla fyra och åkte till fotoautomaten på Coop och gjorde en sällskapsresan-kopia när vi stod på led utanför automaten och kutade in och ut som dårar för att få med alla fyra på samma serie, haha. 

Saga hade varit med farmorn och farfarn hela dagen och det hade gått toppen, men när hon fick se mig så blev hon jätteglad och klamrade sig fast på mig som en liten apunge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar