söndag 1 januari 2017

Julafton

När hela familjen är ledig så blir det inte mycket tid för uppdatering men såhär på nyårsdagen och det är soffläge som gäller så ska jag försöka komma ikapp.

I år skapade vi lite nya traditioner då det var Sagas första jul. Vi inledde redan den 23:e då mamma och pappa kom hem till oss. Vi hade bestämt att vi skulle ha uppesittarkväll med middag och bingolotto. Mamma och pappa kom också med idén att vi skulle köra ett jul-jam med jullåtar eftersom vi alla gillar musik. Så mamma tog med sig sin fiol, John spelade gitarr, jag piano och pappa spelade på en av Johns julklappar som var en trumma man sitter på när man spelar. Och så spelade vi och sjöng för fulla halsar iförda tomteluvor. Det blev faktiskt riktigt bra.



Innan middagen skulle vi bara känna lite på paketen men det slutade med att vi inte kunde hålla oss och öppnade allihopa. Vilket nog var tur för det var en rejäl pakethög under granen och skulle vi öppnat alla på julafton hade det blivit alldeles för stressigt. Så vi öppnade alla utom ett var som vi sparade och öppnade symboliskt på julaftonsmorgonen.

John var julklappsutdelare

Mamma fick en superfin kofta som jag och pappa köpt men som jag gärna hade köpt en åt mig själv med

Saga fick en hoppsegunga


Jag hade tyvärr lyckats dra på mig världens feber just den 23:e och somnade mitt i bingolotto men på julafton mådde jag lite bättre och vi åt julbord med mamma och pappa innan vi fortsatte till Vadstena.  Där skulle vi träffat Johns släkt på eftermiddagen men jag ville inte smitta någon och behövde vila lite så jag och Saga stannade hemma hos svärisarna och kollade på Kalle och sov innan de kom tillbaka och vi hade julklappsöppning.

God jul


Trött tjej som orkade halva Kalle Anka innan hon däckade. 


Sagas första jul, ser något skeptisk ut åt pussarna dock 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar