söndag 22 januari 2017

Världens snabbaste renovering

Förra torsdagkvällen sa John till mig.

- Vår groventré ser inte så rolig ut. Jag kanske ska ta och måla om den vit på söndag, vad tror du om det?

Jag gick igång på det där så på fredagen när han kom hem vid kl 17 hade jag googlat fram ett hyllsystem från Ikea som jag tyckte att vi skulle sätta upp istället för de fula hatthyllor och skohyllor som förra ägaren av huset lämnade kvar. Dock visade det sig att hyllorna jag ville ha inte fanns på Ikea i Linköping men de fanns i Örebro. En fredagkväll kl 17.30 och vi hade inga planer så vi packade in ungen i bilen och åkte en spontantripp till Örebro. Var där i tio minuter (visade sig också att hyllsystemet var utgående modell och allt var därför på halva priset!) och så åkte vi hem igen.

På lördagen tog vi jägarexamen så då blev det inget gjort och på söndagen målade John och jag skruvade hyllor och på kvällen hade vi en helt ny groventré.

Det blev så bra! Massor av förvaring och så en liten sittplats till Saga när hon blir större och måste ha på och av skor. Väggarna som skulle bli vita bestämde vi i sista minuten att de skulle bli grå och det blev ett jättelyft. John kopplade också in ny belysning vilket också lyfte hela rummet.

Vår groventré sitter ihop med köket och vårt badrum på nedervåningen så alla gäster måste passera där för att besöka toaletten vilket har varit lite pinsamt när vi nu har både ett fint badrum och ett fint kök och sedan en skrubb till groventré men nu har vi gärna dörren från köket öppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar