onsdag 19 oktober 2016

Babysim!

Jag har hört så mycket bra om att gå på babysim med sin bebis så igår förmiddag tog jag tag i saken och kollade upp vad Linköping hade att erbjuda. Man får börja när bebisen är ca 3 månader och naveln är helt läkt (det har den ju varit länge på Saga) så vi skulle kunna börja inom några veckor tänkte jag eftersom hon blir tre månader i början av november.  Så igår vid kl 11 ringde jag till Medley som har simhallen i Linköping för att höra mig för om upplägg och kursstarter och då visade det sig att de hade Babysim steg 1 med start samma dag kl 13 och det fanns en plats kvar. Så så anmälde jag oss.

När vi hade lagt på luren insåg jag att jag inte hade en aning om vad man gör på ett babysim. Vad har man på ungen? Hur lyckas man som ensam förälder få av och på ungen och sig själv alla kläder och dusha? Vad händer om hon bajjar? 

Men nu var vi anmälda så det var bara att åka dit och prova. Kan andra så kan väl vi - och det kunde vi! När vi kom dit köpte jag ett par små skitsöta randiga badbrallor till Saga i receptionen och när vi kom in i omklädningsrummet fanns små plastmattor som man kunde lägga bebisen på, både på golvet i omklädningsrummet och i duschen, så smidigt. 

Sedan knatade vi ner till bassängen och med instruktioner så fick vi sedan doppa oss själva och bebisen och hålla så de fick simma på mage och på rygg. Saga tyckte det var toppen! Hon sprattlade som en liten fisk och plaskade med armarna. Ryggsim var inte lika kul för då såg hon mig inte riktigt och blev lite rädd. Efter 20 minuter var Saga (och jag) helt slut men då var också passet färdigt så vi fick gå upp och sätta oss och vila och amma innan vi skulle ta oss igenom pärsen med dusch och påklädning. Det gick dock förvånansvärt smidigt. Jag hade med mig schampo till mig själv men det insåg jag direkt att jag skulle behöva slopa för det hade blivit för stressigt men jag lyckades duscha av oss i alla fall. Saga bajjade i handduken så vi fick duscha en gång till men det gjorde ju inget, jag hade med mig fem (!!) handdukar så oss gick det ingen nöd på. Sedan svirade vi om snabbt som attan och Saga däckade i bärselen innan vi ens hade kommit ut ur entren. 

Ser redan fram emot nästa vecka!
Så synd att man inte kan ta bilder för det ser så kul ut när hon simmar! En annan gång ska jag ta med mig mamma och då kanske hon kan ta något kort. John jobbar ju så honom får jag inte med men då kan jag i alla fall visa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar