lördag 24 september 2016

Vi lyckades

I torsdags lyckades vi äntligen ta oss till en öppen förskola - och bli insläppta. Vi gick upp tidigt och åkte in till stan och var med på en sångstund på gamla Domprostgården. Saga var överlägset yngst men uppskattade det lika mycket som de äldre barnen och låg och viftade med armarna när vi sjöng. 

Igår var vi på överraskningsbesök på jobbet. Så roligt att visa upp Saga och träffa kollegorna igen. Skulle bara vara där en stund men det blev visst två timmar. 


Sedan åt vi lunch med mamma och jag lånade hennes symaskin och sydde dukar till dopet av ett billigt men fint tyg jag köpt på Ikea. Mamma vaktade Saga och jag hittade dem såhär när jag sytt klart - stensovandes med hundarna. 

Idag smet jag iväg på förmiddagen och besökte en marknad med begagnade barngrejer. Var sugen på en polarn o pyret-overall som är rätt dyra nya och som man kan få i fint skick begagnat eftersom de inte rör sig så mycket när de är så små. Hade världens flyt och hittade precis en sån mörkblå som jag ville ha i rätt storlek för mindre än halva priset. Köpte även några tio-kronorsplagg och en elektrisk bröstpump för 80 (!!) kronor som passar med de flaskor jag redan har, sjukt värt. Och kokar man prylarna så är de ju lika rena som de vore nya så det spelar ju ingen roll. Fynd! 

Nu har vi precis haft några kompisar här på besök med deras dotter. De är nyss hemkomna (och nygifta) från NY och hade med sig så fina Ralph Lauren presenter till Saga. John hade lagat pulled pork tacos och så gick vi promenad med barnen i vagnarna. 

Mysig lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar