onsdag 14 september 2016

Blivit med PT

Ja, alltså det här med spontana infall till köp av försäljare är inte min grej. Jag har köpt en postkodlott av en snygg och inställsam dörrknackare en gång och det var ett helvete att ta sig ur så det gör jag aldrig om. Men så igår skulle jag och John kila till Actic (gym) och göra en så kallad Bia-mätning som John ordnat via sitt jobb. Det går typ ut på att man står på en våg och så får man ut en lapp med procents kroppsfett, optimal vikt och kroppens "fysiska" ålder. Det tyckte vi kunde vara roligt att veta när det liksom ändå bjöds..

Nu råkade PTn som höll i detta vara väldigt insäljande och trevlig och såg inte precis dålig ut så jag och John gick därifrån med varsin lapp med vår kropps-status OCH ett upplägg där vi ska köra PT-pass varannan vecka fram till nyår. Hur hände det?! Men ju mer jag funderar på det i efterhand ju mer pepp blir jag.

Vi ska alltså INTE börja träna på gym utan bara ha PT-pass med choaching på gymmet och därimellan fokusera på att träna hemma på de sätt vi vill, dvs promenader för mig och kanske något mer och löpning och squash för John. Dessutom måste vi veckorapportera till vår PT vad vi gjort varje vecka. 

Nästa vecka ska vi ha uppstartsmöte. 
Vi har redan bokat in varannan fredag under hösten för min del, på lunchen så att jag kan ta med mig Saga in till stan så får John äta lunch med henne medans jag tränar. 

Spännande! 

Här ser man alltså vad vi borde väga och vår metabolic age. Jag var ju då ett år äldre än i verkligheten men det var ju inte så otippat med tanke på att jag fortfarande har kvar några av mina gravidkilon (men då har jag ändå gått ner  14 kg sedan förlossningen!) och John var ju då fyra år yngre (!!) än i verkligheten. Otroligt för så tränad är han väl ändå inte? Eller? Igår åt rättfärdigade han två rutor mjölkchoklad på en tisdag med att han nog måste bättra på sin fettprocent... 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar