onsdag 28 september 2016

Fullt program

Igår hade jag och Saga fullt program. På morgonen hade jag efterkontroll på MVC och min kropp hade läkt fint på de sju veckorna efter förlossningen. Jag är så glad att allt gått så bra och det är fantastiskt hur kroppen kan återhämta sig och är nästan precis som förut. Jag kan börja träna som jag vill men ska vänta lite till med magmusklerna eftersom de inte dragit ihop sig än ordentligt. 

Direkt efter MVC promenerade vi bort till Tannerfors öppna förskola där det skulle vara babycafe. Väl där visade det sig att just igår var det något de kallade babykonsert och då var vi i kyrkan istället för församlingshemmet och sjöng massa sånger. Saga blir lyrisk och viftar och ylar och glor på alla andra. Det var likadant på babymassagen i måndags, hon är inte ett dugg intresserad av mig utan tittar mycket hellre på alla andra mammor och bebisar. 


På eftermiddagen vilade vi lite men så tänkte jag att en kort promenad kunde vara skönt för både mig och Selma och Saga var ju ändå jättetrött och behövde sova. Så vi knatade iväg. Det blev lite längre än planerat så efter två timmar kom vi hem och jag var genomsvettig och Saga vrålhungrig. Hon vaknade när det vad två kilometer hem så då fick jag ofrivilligt börja jogga. Men det gick ganska bra men jag var helt slut i benen när jag kom hem. 

På kvällen var vi bortbjudna till goda vänner och hade en fantastiskt trevlig kväll.
Idag får vi nog stanna hemma och vila upp oss lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar