onsdag 21 september 2016

Flopp

Den här veckan tänkte och att det kunde vara roligt att prova på några mamma-aktiviteter, typ öppen förskola. Det har inte gått så bra precis kan jag inte påstå. Idag är det onsdag och då Harjavalta fortfarande inte lyckats fast jag varit utanför två stycken.

Igår var vi på BVC (Saga hade gått upp 400g på 2 veckor - yeah!) och efter besöket tänkte jag att vi skulle åka till Öppen kyrka i Gistad och vara med på sångstunden. Trodde jag ja, tror ni det var nån där eller?! NÄ, inte en själ så långt ögat kan skåda och definitivt ingen sångstund. Fick sjunga själv för Saga på hemvägen i bilen...

Aja. Bättre lycka nästa gång tänkte jag och släpade oss upp tidigt imorse för att åka till Öppna förskolan i Valla. Kvart över tio var vi där, tror ni vi kom in eller?! NÄ, för det var FULLT. 

Då blev jag sur. Hur ska man bära sig åt för att få några mammakompisar egentligen. Risken att jag kommer börja prata med bebisröst permanent känns överhängande eftersom jag bara pratar med Saga och Selma om dagarna.

Men efter floppen imorse ringde jag i alla fall Niklas som bor i Valla och är hemma med Agnes så då gick vi på Pokémon-jakt med kidsen sovandes i vagnarna istället. Sedan åt vi lunch och lekte med Agnes och Saga fick hänga på bäst hon kunde, vilket mest var att ligga i soffan. 

Imorgon är det babyträff i Gamla Domprostgården kl 09.30. Så jäkla tidigt! Vem är vaken då? Varför har de inga eftermiddagsaktiviteter för mammalediga i den här stan?! Jag är helt slut nu för att vi gick upp så tidigt imorse.

Puss


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar