måndag 12 september 2016

Möhippa

I lördags lämnade jag Saga med sin pappa och farmor och farfar och åkte iväg på möhippa för Jossan som gifter sig med sin Niklas (Johns kusin) om några veckor. Tjejgänget hade varit igång hela dagen men jag anslöt till kräftskivan de ordnat på kvällen. För första gången på tio månader drack jag vin! Ett och ett halvt glas. Det räckte när man inte druckit på så länge. 


Vi hade en jättetrevlig kväll men klockan 23 höll mina tuttar på att explodera så då fick jag helt enkelt ringa John som fick komma och hämta mig. Då ville jag ju inte amma med tanke på vinet (och för att Saga redan fått mat ur flaska av John) så jag fick kliva rakt in i duschen och stå där jättelänge med mjölken skvalandes. Sedan kunde jag somna men vaknade efter några timmar med samma stenhårda och knöliga bröst och fick sätta mig och pumpa ur kl 04 på morgonen... 

Nu har vi i alla fall lärt oss att det går alldeles utmärkt att lämna Saga, det gick jättebra hela kvällen med John, men att jag måste ta med mig pumpen till festen. Alternativt kunde jag ju skippat vinet helt så jag kunde ammat när jag kom hem och på natten. 

Slutsatsen är att om jag ändå ska dricka alkohol och avstå amning så ska jag se till att dricka rejält så det blir värt besväret med exploderade bröst eller så kan jag lika gärna avstå vinet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar