fredag 30 september 2016

På jobbet

Igår var jag på jobbet och hade lönesamtal med min chef. Saga fick vara hos sin mormor och morfar och jag hade tankat ut mat (med den elektriska pumpen jag fyndade förra veckan så fyller jag en flaska på bara 7 min!) så jag skulle kunna vara borta ett tag. 

Själva lönesamtalet gick snabbt men eftersom jag ändå förberett mat åt Saga stannade jag kvar och startade datorn en stund. 

Jag saknar jobbet men min hjärna är totalt värdelös just nu. Jag är van vid att vara snabb, skarp och ha ett utomordentligt minne (särskilt vem som sagt vad och när) men nu är det en enda röra i huvudet. Jag klarar att hålla ett samtal med en person men blir det fler som pratar blir det svårt att hänga med och jag kommer på mig själv med att helt plötsligt ha svävat iväg antingen i någon tanke eller om Saga är med så börjar jag hålla på med henne istället och så när jag "vaknar" så har jag tappat tråden i konversationen. Värdelöst. Men jag antar att detta är definitionen av amningshjärna. 

Jag packar allt viktigt i skötväskan och glömmer den i hallen. 
Jag dagdrömmer och blir uppslukad av min unge och får fråga "vad sa du" eller "förlåt men nu lyssnade jag inte" flera gånger under ett samtal.
Jag går till tvättstugan för att starta torktumlaren men går därifrån och har tvättat händerna och torktumlaren är tyst. 
Jag plockar undan grejer hemma men när jag är klar har jag rivit fram lika mycket som jag tagit undan och det jag tagit bort vet jag inte var jag lagt.

Igår letade jag jättelänge efter min telefon tills jag hittade den i bakfickan på jeansen jag hade på mig.

Slutats: Tur att jag inte behöver leverera på jobbet just nu utan att det är okej att vara hemma och vara rörig undertiden jag tar han om vår unge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar