torsdag 31 mars 2016

Nyfrissad

Igår hade jag bokat tid med Selmas uppfödare Lina att vi skulle komma dit och trimma Selma första gången.

En lugn och lämplig aktivitet för mig och mina bihålor tänkte jag. Ett världskrig tänkte Selma. Tassarna är hon ju van vid att jag pillar med så när Lina klippte dem skötte hon sig exemplariskt. Men när trimm-maskinen åkte fram och vi skulle ta öronen då ville inte Selma mer. Jag var totalt genomsvettig av att hålla fast en 12 kilos sjövild valp så att Lina skulle kunna klippa. Jag var till och med tvungen att ta vätskepaus.

Men skam den som ger sig. Efter en rejäl dust så gav Selma upp (hon blev väl också trött) och kapitulerade så Lina fick klippa en snygg frisyr på henne. Som belöning fick hon förutom massa godis även leka en lång stund med sin mamma och sin syster som bor hos Lina. Av Selmas svansviftande att döma var det värt besväret att bli klippt för att får leka med syrran Winnie för de röjde järnet både inne och sedan i trädgården och jag fick med mig ett vrak hem som inte ens orkade gå ut och kvällskissa igårkväll utan tvärsomnade och sov hela natten som en stock...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar