tisdag 15 mars 2016

Barnvagn

I lördags gjorde vi något vi aldrig gjort förut i livet - vi åkte och kollade på barnvagn. 

Jag hade naturligtvis googlat ihjäl mig hemma i förväg så jag visste ganska väl vad jag ville ha men man vill ju klämma och känna lite också. För att inte tala om John, han behövde verkligen se vagnen i verkligheten. Han har nog aldrig sett en barnvagn i hela sitt liv utom möjligen för 23 år sedan då han själv satt i en. 

Vi åkte i alla fall till Babyproffsen och redan i entrén fick jag lättare panikkänslor av alla prylar - herregud jag kan inget om barn. Vad ska man med allt till? En gunga som gungar av sig själv för 2800 spänn, måste man ha det? Brås ungen dessutom på mig som så lätt blir åksjuk så kommer det ju bli barnplågeri att stoppa den i en såndär.

Nä. Vi skippade snabbt alla sängar och lekhagar och gungor och tvättlappar och bröstpumpar och gick bort till den gigantiska vagnavdelningen.

Jag letade upp vagnen jag sett ut och visade John som snabbt sa "den ser bra ut, köp den" och såg ut att vilja löpa ut ur butiken fortast möjligt. Jag tvingade honom att åtminstone provköra den varpå han sprintade ett par varv runt några hyllor och meddelade att det nog säkert skulle bli bra.

Jag kände mig ändå osäker då vagnen var betydligt större än vad jag trott. Närmare bestämt den största i hela butiken efter tvillingvagnarna. Lite som att jag själv skulle kunna sova i den bara jag rullade ihop mig lite. Vi provade i alla fall att stoppa in den i bilen och det aset slukade hela bagaget på en handvändning. Och vi som ska ha in Selma där också. Hur gör folk med både hund och barn?! Stoppar man hunden i liggdelen? Selma hade bergis gillat det massor...



Aja, vi (eller jag då eftersom John efter besöket avsade sig allt välja-vagn-ansvar)  får klura vidare. Kanske kan man få till någon smart lösning med lastrumsavdelare i bagaget så Selma kan sitta på ena sidan när hon är med och vid de tillfällena får man ha liggdelen i baksätet. De tillfällen vi ska åka hela familjen inklusive hund får vi vän köpa en takbox som John kan ligga i.. Typ. 

Äh. Klart min unge ska ha en fet vagn! Vi bor ju på landet och då måste det fasen vara bra fjädring så det blir skönt gung när vi ska rulla runt på grusvägen. 

För den vagnintresserade heter åbäket alltså Emmaljunga Mondial med Classic chassi med lufthjul så hjulen är inte riktigt så stora som på bilden nedan. Men nästan.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar