onsdag 9 mars 2016

Dagens gravidnotering

"Slemhinnorna i näsan blir ofta svullna och ger nästäppa när man är gravid". Jotack, jag märker det. Har varit konstant täppt sen i november så att andning genom två sånadära små små smala sugrör som man fick på festisen på utflykterna när man var liten hade gett en effektivare andning än vad mina näsborrar gör. 

För att inte tala om nu när jag dessutom är förkyld. Vanlig bihåleinflammation kan slänga sig i väggen, det är en piece of cake i jämförelse med att ha ont i bihålorna när man inte ens kan andas genom näsan till vardags. Idag är det katastrof och det känns som hela huvudet är fullt med slem som inte kommer ut så jag är hemma från jobbet. Har sovit nästan hela dagen hittills. Först med Selma som legat med huvudet på min mage och lyssnat på mörten (hon verkar tycka det är mysigt) och så får hon klapp och gos samtidigt, det börjar hon gilla mer nu och vill inte bara röja hela tiden. Men sedan blev hon otålig och då fick hon gå ut i hundgården och rasta av sig själv en timma eller två för jag är så tråkig. 



Dagens enda mission är att plocka ur diskmaskinen men det innebär att jag måste böja mig framåt och det gillar inte bihålorna så jag skjuter nog på det lite till... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar