fredag 22 januari 2016

Inskrivning hos barnmorskan

Det blir väldigt mycket gravid-uppdateringar just nu men allt händer ju på en gång.

I tisdags var vi på inskrivnings-samtal hos barnmorskan. Denna gången tvingade John att följa med.
Han var måttligt road inledningsvis eftersom han inte kunde tillföra så mycket men han blev nöjdare och nöjdare under besökets gång.

Jag hade ju fått lämna blodprov i mellandagarna som vi fick tillbaka resultaten på och så tog hon lite andra världen. Allt såg fint ut. Barnmorskorna vet verkligen precis vad man vill höra som blivande förälder - att allt ser fint ut och är normalt. Vår barnmorska är jättegullig och efter varje positivt provresultat hon återgav oss så la hon in kommentarer som "det är ju helt perfekt" eller "dina värden ligger precis på riktvärdet" eller "ser fantastiskt bra ut".

John blev bara nöjdare och nöjdare över allt beröm jag fick och på slutet när jag frågade vilken blodgrupp jag hade och fick svaret att jag hade A+ och att det var verkligen en kanonbra blodgrupp så klappade John mig nöjt på axeln och strålade. Typ som att jag själv hade allt ansvar i att jag hade en så bra blodgrupp.

Efter besöket gav John mig en stor kram och berömde mig för att jag var den perfekta blivande mamman. Jag kramade tillbaka och hummade instämmande och sa inte ett ljud om att sådär säger de säkert till alla blivande föräldrar...

Nu ska vi vänta i 6 veckor innan vi ska på ultraljud och 10 veckor innan vi ska träffa barnmorskan igen. Jag har lovat John att jag inte ska tvinga honom att följa med någon mer gång men efter den här positiva upplevelsen vill han nog inte missa nästa tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar