måndag 25 januari 2016

Godmorgon!

Selma har haft en fantastisk första natt hos oss. Själv är jag en aning trött...

Hon däckade på oss i soffan framför så ska det låta och sedan en snabb kiss på tidningen innan vi gick upp och la oss. 
Selma har fått en bur bredvid min säng som hon sover i. Den ville hon naturligtvis inte gå in i först men jag bäddade åt mig själv på golvet framför och då somnade hon ganska snabbt på min hand som jag stack in till henne. 

Vid 23.30 hade jag inte somnat än så tänkte att det var lika bra att ta en kiss till innan vi somnade ordentligt. 

Sedan sov vi till kl 04 och då tyckte jag att det var en bra idé att väcka Selma och kissa igen. Det gör jag inte om i natt. Selma tyckte det var jätteroligt att vara uppe sådär dags och röjde järnet och blev skitarg och skrek i högan sky när vi skulle gå och lägga oss igen. Till slut tystnade hon somnade. Då började snark-kören. John drog igång på ena sidan och Selma i sin bur på den andra. Jag hade precis somnat när vi skulle gå upp igen kl 06 för att få in morgonrutiner med frukost. 

Nu sitter jag här som ett vrak och försöker jobba och Selma röjer järnet på köksgolvet. 

Gissar att valptiden är en bra övning för småbarnslivet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar