fredag 29 januari 2016

Fantastisk hund!

Selma är en otroligt fin och harmonisk hund. Modig och framåt och inte rädd för något. Vi har under veckan varit och hälsat på mamma och pappa och Myran som ska vara dagis framöver och det har gått över all förväntan! Både att åka bil och mötet med dem och deras hus. Idag var vi där igen och nu är hon lika hemma där som här hemma och busar och ställer till med rackartyg. 

Vad som inte gått över förväntan utan faktiskt varit ganska jobbigt är nätterna. Selma hatar att vara instängd i hage på natten och river ner allt som går. Inte för att komma till oss för vi ligger ju i sängen strax bredvid utan för att hon vill leka och röja. I natt var bästa natten hittills då jag fick sova 22-04 men då var hon uppe 00 och pep lite men det ignorerade jag och så kissade hon på tidning några gånger under natten. Andra nätter har jag tagit ut henne men då blir det istället att hon piper bara för att få uppmärksamhet och inte alls behöver gå ut. Kl 04 imorse tyckte hon dock att det var morgon och rev ner hela hagen och bröt sig ut.

Jag tänker att det är bra övning inför småbarnslivet. Eller är det kanske så att valp är minst lika krävande? 

Skriker eller piper varannan timma på natten - 1-1 vovve vs bebis

Bajsar och kissar på golvet - 1-0 vovve vs bebis

Springer omkring och biter på möbler - 1-0 vovve vs bebis

Bits 1-0 vovve vs bebis

Resultat 4-1 till vovve. Jag kommer vara bra förberedd till bebins ankomst som är van vid detta!





2 kommentarer:

  1. haha! tyvärr måste jag nog säga att Vidar har lyckats både kissa och bajsa på golvet, han biter i allt.. både möbler & människor ;) så jag skulle nog säga 4-4 ändå ;)

    SvaraRadera
  2. haha! tyvärr måste jag nog säga att Vidar har lyckats både kissa och bajsa på golvet, han biter i allt.. både möbler & människor ;) så jag skulle nog säga 4-4 ändå ;)

    SvaraRadera