tisdag 27 januari 2015

Vad händer?!

Vi har lite konstiga idéer denna vecka. Igår fick vi för oss att vi skulle pussla efter  kvällsmaten och idag åka längdskidor. Inget av detta har vi gjort tillsammans förut. Det märktes. 

När vi skulle pussla visade det sig att John ville pussla lite hur som helst och inte ha en strategi. Själv vill jag sortera bitarna i åtminstone några kategorier (kantbitar, husbitar, himmelbitar osv.) och sedan strategiskt arbeta mig igenom pusslet. Detta blev lite svårt när John blandade bitarna i mina kategorier hela tiden. Efter tre timmar var vi klara, då hade vi knappt sagt ett ord till varandra, men vi gick nöjda och la oss. 

Idag skulle vi åka längdskidor. Bara sådär. Det resulterade i en följd av problem.

1. Ingen av oss har några längdskidor.
2. Vi lånar mammas och pappas längdskidor. Perfekt. De hänger i garagetaket och jag kan lätt hämta dem efter jobbet. Det är dock svårt att nå garagetaket när man bara är 1.60.
3. Skidorna är inte använda på sisådär fem år. Vallan är obefintlig. Vi måste valla.  Ingen av oss vet hur man vallar.
4. Vi skiter i vallan och åker till spåren  i Hackefors ändå. Där är det någon form av tävling och massa folk.
5. Vi åker ändå, håller oss lite i kanten. Jag uppräcker att jag fått med mig mina barn-stavar från typ 1995 som är jättekorta så det ser ut som att jag är dum i huvudet när jag stakar. 
6.Jag ramlar i första nerförsbacken för jag har glömt hur man bromsar. 
7. Jag kommer inte upp för första uppförsbacken för det är så bakhalt utan valla.
8. John blir toanödig.
9. Vi blir omkörda i tusen kilometer i timmen av två herrar. Jag ramlar igen för jag blir så stressad när jag måste flytta på mig.
10. Vi ger upp efter ca 450 meter och åker hem. 

Men vi är nöjda och glada ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar