torsdag 8 januari 2015

Home sweet home

Idag när vårsolen (?!) skiner in genom våra (något oputsade) fönster passar jag på att gå runt och beundra hur fint vårt kök och vardagsrum blev efter renoveringen i höstas. Visst saknas det fortfarande lite piff så som krukväxter till fönstren (i vår ska jag ha ljusrosa pelargonior i alla fönster) och någon form av hängande belysning till köksfönstret men det är bara extra finlir. Det är redan precis så fint som jag önskat mig!

Lena Linderholm tavlan fick vi i julklapp av svärisarna och kryss-hyllan beställde vi i mellandagarna från Ellos (som levererade på 24 timmar!) Ishinken och brickan på nedersta hyllplanet fick John i julklapp av mamma och pappa efter att han önskat sig en ishink efter all ishinkskyld Cava vi drack på Gran Canaria.


Fina köket efter ommålning av stommar, nya luckor, nytt kakel och ny fin granitskiva och en vrålstor diskho. Kranen till diskhon går att dra ut till en lång slang vilket var ett önskemål från mig. Spisen är induktionshäll och även om vi egentligen hade kunnat behålla den gamla så var induktion ett stort lyft och jag som alltid blir jättehungrig jättesnabbt uppskattar verkligen att stekpannan blir varm innan jag ens hunnit lägga i en smörklick. Och vattnet kokar upp på en gång så någon vattenkokare behöver vi aldrig mer använda.



Matsalsgruppen som vi köpte för en spottstyver av gamla ägaren till huset. Vi klädde om alla tio stolar med nytt tyg.  

Vadragsrummet med Johns julklapps-jordglob. 


Farmors byrå och de små fina fotöljerna som vi köpte på Åhlens. Dem har vi haft mycket nytta av då vi lyfter in dem till vardagsrummet när vi blir många och klädseln matchar den på soffgruppen så det blev riktigt bra. 

Nymålad trappa och trappräcket som vi köpte från en marinbutik på nätet och monterade upp. Trappan ska kompletteras med en trappstegsmatta så den inte blir så hal. Grå eller mörkblå blir det nog. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar