torsdag 22 januari 2015

Precis som du vill.

Idag har vi varit på begravning för Johns farfar som lämnade oss den 4 januari. Det var en fin cermoni med massor av blommor och fin musik i Vadstena Klosterkyrka. Det är jobbigt med begravningar, naturligtvis mest för de närmast sörjande, men även för att det väcker en massa andra tankar, i alla fall i mig. Om livet och döden, vad som händer när man dör och om att jag också ska ligga i en kista en dag. Det är liksom svårt att fatta. Nu var ju Johns farfar 88 år och hade haft ett långt och bra liv men ändå. Tänk när jag och John är 88 år. Äh, det går inte att tänka på det för mycket för då blir jag knäpp till slut. En fin begravning var det i alla fall. 

Efteråt var det minnesstund och lunch. Jag och John framförde "Precis som du vill" av Jens Hult för gästerna. Johns farmor hade önskar att vi skulle spela och sjunga något. En riktigt fin sång men det är svårt att hålla tonen när man ser att så många är så ledsna men det gick bra ändå.

Nu blir det några timmars kvällsjobb på "hemmakontoret". Behöver ha några saker färdiga imorgon men det går rätt bra att jobba ifrån soffan med tända ljus och Johns lagandes köttbullar i köket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar