söndag 29 juni 2014

Update

Torsdag och Fredag. 
Jobbade hemifrån och fick undan det mesta av det som sackat efter när jag låg däckad i magsjuka. Skulle egentligen på Bråvalla på fredagen men både jobbbehovet och en precis nylagad mage efter totalkraschen gjorde att jag avstod. Bajamaja är inte min grej i vanliga fall och risken att behöva göra frekventa besök  var inte så tilltalande. På fredagkvällen hängde jag istället på Johns kompisar och käkade tapas. Sedan hamnade jag på Platå en sväng innan vi tog bussen hem. En trevlig men något blötare kväll än planerat. Men definitivt torrare än Bråvalla där det garanterat blivit blött både på insidan och dessutom på utsidan av allt regn.


Lördag.
John och jag startade förrådskrig. Som alla källarförråd är det mer eller mindre kaos. Jag trodde vi hade hyfsad ordning men icke. En full bil till tippen och ner med övrig bråte i flyttkartonger med tydlig märkning på innehåll. Efter några timmars slit är allt i förrådet nu redo att lyftas in i ett släp och transporteras till nya placet sista helgen i juli.  

På kvällen käkade vi middag på Johannes med Stenen och Anton. Så sjukt gott. Och dyrt. Men mest gott! Vi tog en drink på BK och jag fick en  lite försenad men jäkligt bra födelsedagspresent - en fin skål som jag genast placerade på hedersplats på farmors byrå i hallen.


Söndag. 
Innan kl 11 har jag hunnit bädda rent, tvätta 4 maskiner tvätt hängt och vikt in tvätten, rensat garderoben och kastat en påse gammal skit och skänkt tre påsar till second hand. Och startat diskmaskinen. Nu vet jag inte vad jag ska hitta på resten av dagen. John är på Almedalen så honom har jag ingen glädje av. Får helt enkelt roa mig själv. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar