tisdag 10 juni 2014

Spännande

Jag får vara med om så spännande grejer när jag reser. Sådantdär som inte är så vanligt. Typ militärkupp i Thailand och nu har jag hamnat i ett infrastrukturellt kaos efter en tromb i Tyskland. Landade på Düsseldorfs flygplats och inga tåg eller bussar gick, alla ville ha en taxi. Jag lyckades med avancerande kötaktikmetoder styra upp en och åkte mot essen. På motorvägen låg träden som plockepinn. Hela häckar hade blåst bort och det var löv överallt. Vägen vi åkte på var som tur var ok men i andra färdriktningen var det tvärstopp.

Väl framme på kontoret i Essen (som förövrigt var halvtomt då folk inte kunnat ga sig till jobbet) kunde jag jobba några timmar och sedan beställde jag en taxi som skulle ta mig till hotellet. Den var bara ca 45 minuter sen och sträckan som normalt tar 10 min tog idag en timma. 

Spännande dag. De har tydligen utfärdat en varning för att det ska blåsa inatt igen så jag får väl se imorgonbitti om det går att ta sig till kontoret..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar