måndag 16 juni 2014

Framme!

Framme i Moskva. Resan gick toppen sånär som på liten försening från arlanda, lite tekniskt strul med bagagebandet och lite trafikstockning på motorvägen! Det är ju inget! Hotellet är till stor belåtenhet och jag kastade mig omedelbart i ett bad. Nu blir det morgonrock och roomservice ikväll så jag är laddad för en intensiv dag imorgon på kontoret.

Imorgonkväll ska jag träffa min ryska kompis Albina som jag bodde med när jag var i Oxford sommaren 2012. Trevligt. Och så kan man få lite hjälp med att göra sig förstådd i det här landet. Gick sådär med kommunikationen med taxichauffören tills han langade fram en iPad så satt vi och skrev på Google translate hela vägen. Han bjussa på en extra sväng förbi röda torget så jag skulle ha sett det ifall jag inte hann dit någon mer gång den hör resan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar