måndag 29 oktober 2012

Motivation!!

Massa motivation.

Motivation 1: Baka scones till frukost. Vilket i och för sig var en jävla tabbe kan jag säga såhär i efterhand. Trycka en degig brödbit med massor av smör till frukost när jag aldrig äter vitt bröd. Magen fick totalt ryck och bubblade så det ekade i hela huset och mamma fick hälla i mig Samarin för att jag skulle kunna ta mig till projektmötet. Nu har jag ätit en riskaka och det verkar fungera. Då kanske jag kan få äta matlådan med potatismos och lövbiff till kvällsmat. Men ändå. Jag BAKADE. 

Motivation 2: På riktigt bra humör på projektmötet. Det känns som vi är på banan igen efter att ha halkat av den rejält innan tenta-p. Nu känns det sådär roligt igen som det borde kännas. Jag älskar min projektgrupp. 

Motivation 3: Söka exjobb. Maila de som jag redan mailat en gång till och skicka ut till en hel del nya. Nu är jag riktigt peppad på att exjobba! Skit samma vad vi får. Något kommer vi att få och det kommer att bli bra. Det vet jag. 

Motivation 4: Mailade min kusin som bor i Malmö och hoppas kunna åka dit en sväng och hänga med honom på jobbet som råkar vara malmöoperan. Musikalen Evita går där nu. Vore grymt att se. 

Motivation 5: Smidande av nyårsplaner. Varmt ställe. Långt bort. Mycket lockande. Jobbar vidare på planeringen av detta.

Motivation 6. Julafton närmar sig. Mysteriet på Greveholm som julkalender och jag har bestämt mig för att investera i en ny adventsljusstake till vardagsrummet. Dessutom säljs det pepparkakor för fullt och snart från man göra lussebullar. Och jag önskar mig stora rosa muggar från Rörstrand i julklapp. Kan hända jag ger dem till mig själv i julklapp innan dess om jag inte orkar vänta. 

Motivation 7. Myran kommer och ska bo hos mig i 3 veckor med start onsdag. Vi ska ha så kul. Jag ska lära henne samtliga trix i härliga hunds senaste nummer innan hon flyttar hem. Vi har redan tjuvstartat. Hon ska lära sig alla fingrarna på min hand. När man säger ett finger ska hon slicka på det. Hon kan tummen än så länge. I morse bet hon dock lite i den i hetsen att få en korvbit. 

Motivation 8. Det är "ensam mamma söker", "project runway" och "mitt liv är ett skämt" på tv ikväll. 

Motivation 9. I morgon ska jag använda mina nya efter-tentan-belönings-skor. Vrålsnygga. 




Om ni undrar vad Star Wars Yoda gör med på min motivationboard så kan jag meddela att han dök upp på förstastidan närjag googlade bilder för "master thesis". Så då fick det bli en bild på honom. Dessutom så blänger han sådär tjusigt som Myran också brukar göra när hon inte får som hon vill. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar