onsdag 7 september 2011

En skitdag med bra slut

Imorse var den värsta skol-morgonen jag upplevt under mina 3 år som student. När jag öppnade min väska simmade alla mina saker i kalops. Min matlåda hade läckt. Trots att jag hade påse med ordentlig "pås-klämma" runt.

Fy fan. Det var inte roligt nånstans. Jag fick helt enkelt ta mina grejer och gå och låsa in mig på närmaste toalett och börja sanera. Första infallet var att kasta den jävla matlådan med påse och allt i en soptunna men vid närmare eftertanke skulle jag bli utan lunch då och det var det inte värt.

Jag torkade och hade mig i 45 minuter. Blocken klarade sig. Datorladdaren kunde jag torka av precis som alla pennor och mynt som jag hade i botten av väskan. Datorfodralet hade hunnit bli blött nere i ena hörnet men datorn klarade sig. Det som fick lite större skador var tillslut efter allt torkande bara min almanacka och själva väskan. Förhoppningsvis blir väskan lite bättre när lädret torkar men det återstår fortfarande att se, nu 8 timmar senare syns det fortfarande rätt mycket men det är å andra sidan inte torrt än.

Skitmorgon. Vid klockan 9 hade jag lyckats samla ihop mig tillräckligt för att gå tillbaka till föreläsningen och vara med på den sista halvan.

Efter lunch skulle vi ha 4 timmars föreläsning i inköp. Och tro mig, fyra timmars labb i samma ämne är jobbigt, men 4 timmars föreläsning i samma ämne är nästintill outhärdligt. Det är så svårt att koncentrera sig och då blir det extremt tråkigt istället. Men jag bet ihop och tänkte att dagen kan ju inte bli värre och gick dit. Och då får jag veta att det står fel i schemat och att vi slutar kl 15 istället för 17!!! Tack inköps-föreläsaren. Det var verkligen vad jag behövde!

Nu är jag hemma och vilar lite och om en timma ska jag få massage så den här dagen blev visst inte så dålig ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar